Kwaliteit en Problem Solving
Aan de slag met Kwaliteit en Problem Solving
De kwaliteit van jouw organisatie en producten verbeteren, dat komt de klant zeker ten goede! We gaan samen aan de slag met technieken als:
1. Leren van incidenten
2. Problemen herkennen een aanpakken
3. Root Cause analyse
4. Kwaliteit meten: In Proces controle (IPC)
5. Oplossingen bedenken en Poka Yoke
5. Klachten beheren en opvolgen
6. A3 methode: van idee tot verbeterering tot continu verbeteren
7. ISO 9001 implementatie
Hoe gaan wij hiermee aan de slag? Concrete stappen in uw bedrijf:
1. Observeren van de productie en werkmethodes op de werkvloer
2. Gesprekken met arbeiders en bedienden in planning, aankoop en productie afdeling.
3. Opleiding van het management: Lean en Kwaliteit: Leren van Incidenten + in kaart brengen voornaamste problemen en werkpunten + vastleggen incidenten beheer
4. Aanduiden Kwaliteit - ambassadeurs
5. Workshop 1: Mapping van het klachten proces (huidige situatie)
6. Workshop 2: Vastleggen verbeterd klachten proces en opvolging via rapportering
7. Workshop 3: Opleiding van ambassadeurs in kwaliteit en Problem Solving (A3)
8. Workshop 4: Mapping van pilootproces en analyse van de kwaliteit
9. Begeleiding en opvolging: aan de slag op de werkvloer en opvolging van de resultaten
Heb jij een specifieke uitdaging of wil je hiermee aan de slag?
We bekijken graag samen met jou waar je uitdagingen liggen en met welke elementen we de bal aan het rollen krijgen !